Slujba de Boboteaza la Biserica Ortodoxa Romana Straubing 2014

Slujba de Boboteaza la Biserica Ortodoxa Romana Straubing 2014

În data de 6 Ianuarie (Botezul Domnului, Boboteaza), vom săvârşi Utrenia, Sfânta Liturghie şi Slujba Aghiasmei celei Mari începând cu ora 08:30 în Friedhofskapelle din Straubing. Vă rugăm să vă aduceţi flacoane (sticle) pentru a putea lua Aghiasma Mare la casele frăţiilor voastre.

IMPORTANT: Dupa terminarea Slujbei Aghiasmei celei Mari, vom sfinti masinile tuturor celor care vor fi prezenti la Sfanta Liturghie si vor astepta pana la sfarsit.

Va rugam sa-i anuntati si pe cunoscutii fratiilor voastre

Toate cele bune, pace, liniste si binecuvantare.

Parintele Vasile Florin Reut 

 

Sfintirea cea Mare a apei

Daca Aghiasma Mica se poate savarsi ori de cate ori credinciosii doresc acest lucru, Aghiasma Mare se oficiaza de doua ori pe an, pe 5 ianuarie, in Ajunul Botezului Domnului si pe 6 ianuarie, in ziua praznicului Bobotezei.

In cadrul slujbei de sfintire a apei se citesc trei paremii, toate din prorocia lui Isaia si Evanghelia , in care se prezinta in rezumat Botezul Domnului. Dupa ectenia mare se rosteste rugaciunea de sfintire a apei, compusa de Sfantul Sofronie al Ierusalimului, adresata Sfintei Treimi: („Treime mai presus de fire…”). Preotul slujitor Il invoca de trei ori pe Sfantul Duh pentru sfintirea apei („Tu Insuti, dar, Iubitorului de oameni Imparate, vino si acum prin pogorarea Sfantului Tau Duh si sfinteste apa aceasta”) si binecuvanteaza de fiecare data apa cu mana, afundandu-o crucis in vasele cu apa. Apoi rosteste o noua formula de invocare a Sfantului Duh („Insuti si acum, Stapane, sfinteste apa aceasta, cu Duhul Tau cel Sfant”), pe care preotul o rosteste tot de trei ori, binecuvantand de fiecare data apa, cu mana crucis.

La finalul slujbei, preotul slujitor afunda de trei ori crucea si busuiocul in apa cantand troparul Praznicului. „In Iordan botezandu-Te Tu Doamne …”

In casele credinciosilor, aghiasma se pastreaza la loc de cinste, in vase curate si dintr-insa se gusta pe nemancate, in zilele de post si ajunare. Potrivit invataturii Sfintilor Parinti, „firea apei celei sfinte este ca sa spele si trupul si sufletul, sa-l sfinteasca, sa-l innoiasca si sa-l faca fiu al lui Dumnezeu”.